چرا قفل صندوق عقب سراتو باز نمی شود؟
نوشته شده توسط : نرکس

قفل صندوق عقب یکی از مهم ترین لوازم یدکی کیا سراتو است. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا قفل صندوق عقب سراتو باز نمی شود. برخی از این دلایل عبارتند از:

* خرابی زبانه قفل: یکی از رایج ترین دلایلی که قفل صندوق عقب سراتو  باز نمی شود، خرابی زبانه قفل است. زبانه قفل یک قطعه پلاستیکی است که به قفل متصل است و درب صندوق را در جای خود نگه می دارد. اگر این زبانه بشکند یا آسیب ببیند، درب صندوق عقب نمی تواند باز شود.
* خرابی عملگر قفل: عملگر قفل یک موتور الکتریکی است که قفل را باز و بسته می کند. اگر این عملگر خراب شود، قفل صندوق عقب نمی تواند باز شود.
* قطعی سیم کشی: اگر سیم کشی قفل صندوق عقب قطع شود، قفل نمی تواند باز شود.
* خرابی سوئیچ قفل: اگر سوئیچ قفل خراب شود، قفل صندوق عقب نمی تواند باز شود.

برای تشخیص علت باز نشدن قفل صندوق عقب سراتو، ابتدا باید علائم را بررسی کنید. اگر صدای کلیک از قفل می شنوید، اما درب صندوق عقب باز نمی شود، احتمالاً زبانه قفل خراب شده است. اگر هیچ صدایی از قفل نمی شنوید، احتمالاً عملگر قفل یا سیم کشی آن خراب شده است. اگر سوئیچ قفل شما کار می کند، اما قفل باز نمی شود، احتمالاً خود قفل خراب شده است.

اگر می توانید زبانه قفل را مشاهده کنید، می توانید بررسی کنید که آیا شکسته یا آسیب دیده است. اگر زبانه قفل آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید. اگر نمی توانید زبانه قفل را مشاهده کنید، باید خودرو را به یک مکانیک ببرید تا علت باز نشدن قفل را تشخیص دهد.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از خرابی قفل صندوق عقب سراتو آورده شده است:

* از وارد کردن فشار بیش از حد به درب صندوق عقب خودداری کنید.
* از استفاده از سوئیچ قفل یا دکمه باز کردن صندوق عقب در صورت کثیف بودن آنها خودداری کنید.
* هر چند وقت یکبار قفل صندوق عقب خود را روغن کاری کنید.

اگر قفل صندوق عقب سراتو 2014 شما خراب شد، می توانید آن را خودتان تعویض کنید یا آن را به یک مکانیک بسپارید. تعویض قفل صندوق عقب سراتو کار چندان دشواری نیست و می تواند در عرض چند دقیقه انجام شود.





:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: